Põhiõppe arendamine Narva kolledžis
Kuna Narva kolledžis on kolm õpetajahariduse suunda (koolieelse lasteasutuse õpetajad, klassiõpetajad ja humanitaarainete õpetajad mitmekeelses koolis) ning kolm rakenduskõrghariduse õppekava (ettevõtlus ja projektijuhtimine, kohaliku omavalitsuse korraldus ning noorsootöö), mida omavahel ühendab mitmekeelne õpe ning mitmekultuurilisuse ning lõimitud aine- ja keeleõppe komponent, on mitmetes valdkondades õppekavade arendamist käsitletud üheskoos.
Õppekavade integreeritud arendamine toimub järgmiselt:
Õppekavade arendustegevust toetab kolledži arengukava tegevuskava, tegevuskava tugineb eneseanalüüsil, mis viidi läbi 2009/2010 (ja assessorite hinnangutele).
Kõige olulisemate arendusteemade lahendused fikseeritakse direktori korralduse või täiendava tegevuskavaga.
Valik olulisi strateegiadokumente:
Ettekanne: CLIL Teacher Training across Europe. Current State of the Art, Good Practices and Guidelines for the Future, PDF (dets 2010)
Memo: Venekeelse kooli õpetajate ettevalmistamisest, DOC (jaan 2011)
Kokkuvõte pilootuuringust: TÜ Narva Kolledži Humanitaarainete õpetaja mitmekeelses koolis magistriõppekava pedagoogilise praktika pilootuuring, Narva 2010
Uuringu kokkuvõte: Eesti ja vene õppekeelega õpilaste sooritused PISA 2006-s ja 2009-s (2011)
Õppekavade-spetsiifiline arendustöö:
Eraldi õppekavade arendamine, programmide kaupa, toimub vastavalt Tartu Ülikoolis kehtivate regulatsioonidega programminõukogude kaudu. Vastavalt kolledži-sisesele kokkuleppele käivad programminõukogud füüsiliselt koos vähemalt kaks korda akadeemilises aastas. Iga kalendriaasta alul fikseeritakse täpne tegevuskava koos ühiste arendustegevuste, vastutajate ja tähtaegadega ning tegevuskavad kinnitatakse kolledži õppekomisjonis (koosneb lektoraatide juhatajatest, programmijuhtidest ja kolledži administratsiooni esindajatest). Samas komisjonis arutatakse läbi olemasoleva tegevuskava täitmine.
Oluliste partneritega nagu õppetöösse kaasatud tegevõpetajad ja praktikajuhendajad-mentorid korraldatakse eraldi kohtumisi, kus fikseeritakse ettepanekud edasise koostöö korraldamiseks. Olulist sisendit õppekava arendusse annab ka üliõpilastelt ja vilistlastelt tagasiside kogumine.
Põhiõpet toetav uurimustöö
2011 viidi Narva kolledžis läbi uuring: Lõimitud aine- ja keeleõppe metoodika õppeprotsessis. Uuringu viisid läbi O.Burdakova, N.Raud, A.Džalalova, N.Gordeeva ning tegevust toetas Euroopa struktuurivahenditest rahastatav programm Primus. Viimase eesmärgiks on toetada kõrgkooli õppe kvaliteeti ja tõsta lõpetajate konkurentsivõimet.
Uuringu tulemusel sündisid mitmed soovitused õppejõududele, millega on võimalik tutvuda dokumendis: LAK uuringu soovitused (eesti keeles).
Kogu uuring on saadaval venekeelsena: Методика интегрированново обучения предмету и языку в учебном процессе Нарвсково колледжа ТУ.2011 г. (vene keeles).
Õppekavade integreeritud arendamine toimub järgmiselt:
Õppekavade arendustegevust toetab kolledži arengukava tegevuskava, tegevuskava tugineb eneseanalüüsil, mis viidi läbi 2009/2010 (ja assessorite hinnangutele).
Kõige olulisemate arendusteemade lahendused fikseeritakse direktori korralduse või täiendava tegevuskavaga.
Valik olulisi strateegiadokumente:
Ettekanne: CLIL Teacher Training across Europe. Current State of the Art, Good Practices and Guidelines for the Future, PDF (dets 2010)
Memo: Venekeelse kooli õpetajate ettevalmistamisest, DOC (jaan 2011)
Kokkuvõte pilootuuringust: TÜ Narva Kolledži Humanitaarainete õpetaja mitmekeelses koolis magistriõppekava pedagoogilise praktika pilootuuring, Narva 2010
Uuringu kokkuvõte: Eesti ja vene õppekeelega õpilaste sooritused PISA 2006-s ja 2009-s (2011)
Õppekavade-spetsiifiline arendustöö:
Eraldi õppekavade arendamine, programmide kaupa, toimub vastavalt Tartu Ülikoolis kehtivate regulatsioonidega programminõukogude kaudu. Vastavalt kolledži-sisesele kokkuleppele käivad programminõukogud füüsiliselt koos vähemalt kaks korda akadeemilises aastas. Iga kalendriaasta alul fikseeritakse täpne tegevuskava koos ühiste arendustegevuste, vastutajate ja tähtaegadega ning tegevuskavad kinnitatakse kolledži õppekomisjonis (koosneb lektoraatide juhatajatest, programmijuhtidest ja kolledži administratsiooni esindajatest). Samas komisjonis arutatakse läbi olemasoleva tegevuskava täitmine.
Oluliste partneritega nagu õppetöösse kaasatud tegevõpetajad ja praktikajuhendajad-mentorid korraldatakse eraldi kohtumisi, kus fikseeritakse ettepanekud edasise koostöö korraldamiseks. Olulist sisendit õppekava arendusse annab ka üliõpilastelt ja vilistlastelt tagasiside kogumine.
Põhiõpet toetav uurimustöö
2011 viidi Narva kolledžis läbi uuring: Lõimitud aine- ja keeleõppe metoodika õppeprotsessis. Uuringu viisid läbi O.Burdakova, N.Raud, A.Džalalova, N.Gordeeva ning tegevust toetas Euroopa struktuurivahenditest rahastatav programm Primus. Viimase eesmärgiks on toetada kõrgkooli õppe kvaliteeti ja tõsta lõpetajate konkurentsivõimet.
Uuringu tulemusel sündisid mitmed soovitused õppejõududele, millega on võimalik tutvuda dokumendis: LAK uuringu soovitused (eesti keeles).
Kogu uuring on saadaval venekeelsena: Методика интегрированново обучения предмету и языку в учебном процессе Нарвсково колледжа ТУ.2011 г. (vene keeles).